Sunday, January 20, 2013

Breaking age hinders in Sweden

Jag, Johan Bergman och en till man går nerför Tjärhovsgatan lördag kväll ca kl 00.
På väg till "Ingen är Illegal" stödfest för papperslösa.
En man kommer gåendes och frågar:
"Är ni från Stockholm?"
"Ja"
"Vet ni ett ställe där det är 18 som är öppet"
"Ja, cafe 44, ditåt"
"Eee, grabbar där finns ett ställe som är 18"
Ett helt gärng män hoppar fram.
En man tittar lite djupare i mitt ansikte:
"Men du är inte 18"
"Nej jag är 35!"
Vi går vidare nerför Tjärhovsgatan, stämningen är god och alla är glada.
Johan berättar åter igen en historia som jag har redan hört om någon kvinna
som inte är som hon ska.
Väl inne på 44 kommer samma man fram till mig och säger:
"Vet du Anna, när jag föddes, var du 14 år"
"Kul", säger jag "Då skulle jag kunnat vara din mamma om jag hade varit bara liiiite mer lösaktig då"
med ett stooooort leende. :)

No comments:

Post a Comment